shkhe
مزایای داشتن وبلاگ برای سایت مزایای داشتن وبلاگ برای سایت
adminPhoto

ادمین مطالب

نویسنده مطالب بلاگ

مزایای داشتن وبلاگ برای سایت

۱۴۰۲/۰۳/۰۸

اشتراک گذاری مطلب

مزایای داشتن وبلاگ برای سایت

بازاریابی محتوا و فروش از طریق محتوا این روز‌ها بسیار شنیده می‌شود با ارائه یک محتوا کامل علاوه بر جلب نظر کاربران می‌توانید نظر موتور‌های جستجو مانند گوگل را جلب کنید و شانس قرار گرفتن در نتایج بالا را خواهید داشت چون به گوگل اعلام می‌کنید که یک متخصص هستید!

 تولید محتوا برای جذب مشتریان در بازاریابی اینترنتی اهمیت بالایی دارد و با گذشت زمان این اهمیت روز به روز بیشتر شده است آمار و ارقام نشان می‌دهد که تولید محتوا می‌تواند بهترین راهکار برای جذب مشتریان باشد.

برخی مدیران سایت‌ها ساخت وبلاگ برای سایت کاری وقت گیر و هزینه بر به نظر می‌رسد.

مزایای داشتن وبلاگ برای سایت

به دست آوردن نیاز کاربران

داشتن وبلاگ برای کسب و کار کمک می کند خواسته‌های مشتریان خود را بیشتر بشناسید و با بررسی اینکه کاربران شما بیشتر به دنبال چه محتوایی هستند با ایجاد محتوای مناسب در وبلاگ به نیاز‌ کاربران پاسخ دهید و از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

جذب رضایت مشتری
برندسازی
دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو
جذب مشتریان جدید
افزایش فروش
افزایش ترافیک سایت

اگر می‌خواهید هزینه تبلیغات را ندهید اما سایتتان بازدید بیشتری داشته باشد از طریق وبلاگ‌نویسی و بهینه‌سازی سایت خود برای موتور‌های جستجو به این هدفتان برسید.

با گرفتن رتبه بالا برای مقالات می‌توانید ورودی سایتتان را به طور چشم گیری افزایش دهید.

کمک به سئو سایت

یکی از مزیت‌های ساخت وبلاگ برای سایت کمک به سئو سایت است و کاربرد‌های زیر را دارد:

بروزرسانی سایت: هر بار که یک پست وبلاگ ایجاد و منتشر می‌کنید فرصتی دیگر برای شما وجود دارد تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید.
لینک سازی داخلی: یکی از قسمت‌های مهم در On-Page SEO لینکدهی داخلی است که با وبلاگ می‌توانید این لینک‌سازی را انجام دهید.
افزایش اعتماد گوگل: با ارائه محتوای با ارزش به google اعلام می‌کنید که در صنعت خود قابل اعتماد و متخصص هستید.

اطلاع رسانی به مشتریان

روش‌های مختلفی برای اطلاع‌رسانی به کاربران وجود دارد که ارسال‌ ایمیل یا پیامک از معمول‌ترین روش هاست اما تمام کاربران‌ ایمیل خود را چک نمی‌کنند و بسیاری پیام‌های تبلیغی را می‌بندند با استفاده از وبلاگ می‌توانید رویداد‌ها و خبر‌های مختلف را به کاربران اطلاع‌رسانی کنید.

افزایش فروش

با ارائه محتوای مفید و مرتبط در وبلاگ فرصت‌های فروش و رشد کسب و کارتان افزایش می‌یابد. 

با وبلاگ، می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید و به ارتباط مشتریان فعلی کمک می‌کند. 

کاربران به سایت شما می‌آیند و با خواندن محتوای شما ترغیب به خرید می‌شوند و یا با محصولات شما آشنا می‌شوند و شانس خرید از شما افزایش می یابد.

فروش میستقیم از طریق بلاگ یکی دیگر از مزیت‌های داشتن وبلاگ است چرا که در در 90% از پست‌های وبلاگ دکمه‌های کال تو اکشن داریم به این ترتیب ترافیک وب سایت خود را به سرنخ برای تیم فروش خود تبدیل می‌کنید.

افزایش ارتباط با کاربران

داشتن وبلاگ به عنوان یک ابزار در ارتباط با مشتریان و تعامل با آن‌ها کاربر دارد. در وبلاگ می‌توان محتوای مرتبط با کسب و کار، اخبار جدید، مطالب آموزشی، معرفی محصولات را در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید این محتوا‌ها باعث می‌شود تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد شود.

مشتریان در قسمت نظرات وبلاگ، پرسش‌ها، نظرات و بازخورد‌های خود را بپرسند و با پاسخ به سؤالات کاربران تعامل بیشتر و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان ایجاد کنید.

یکی دیگر از مزایای وبلاگ‌نویسی برای هر شرکتی به اشتراک گذاشتن اخبار و داستان‌های شرکت است، وبلاگ علاوه بر انتشار مقالات اخباری را نیز شامل می‌شوند که نشان می‌دهند یک شرکت چه کاری را انجام می‌دهدمواردی مانند شرکت در یک نمایشگاه، معرفی کارکنان، داستان شکل‌گیری گسب و کارتان و… را می‌توانید در وبلاگ معرفی کنید.

معرفی محصولات و خدمات جدید

با داشتن یک وبلاگ می‌توانید محصولات و خدمات جدیدتان را به کاربران معرفی کنید و در مورد کاربرد، مزایا و نحوه استفاده از محصولات به کاربران اطلاع‌رسانی کنید و با ارائه کدتخفیف کاربران را ترغیب به خرید کنید.

برندسازی و خلق ارزش

وبلاگ‌نویسی اگر به صورت درست و اصولی انجام شود، مهم‌ترین مزیت آن ارزش آفرینی است برای دیده شدن، برندسازی و ارائه یک خدمت اضافی می توانید به کاربرانتان به صورت رایگان اطلاعات مفید و جامعی دهید.

چگونه برای سایتمان یک وبلاگ بسازیم؟

اگر سایتتان وردپرس است مثل همیشه یک راه حل ساده را خواهید داشت و وردپرس به راحتی امکان ساخت وبلاگ برای سایتتان را فراهم می‌کند.

 بسیاری از قالب‌ها دارای قسمتی به عنوان وبلاگ هستند کافیست به قسمت نوشته‌ها بروید و اولین نوشته خود را ایجاد کنید.

معمولا دو حالت برای ساخت وبلاگ وجود دارد rtl.com/blog برای ساخت وبلاگ در ساب فولدر است و می توانید از قالب فعلی استفاده کنید مانند وبلاگ قالب اکسترا.

در روش دوم که آدرس وبلاگ تان به صورت blog.rtl.com است امکان ساخت وبلاگ در ساب دامین وجود دارد در این صورت باید یک قالب نصب کنید و می‌توانید یک قالب وبلاگی را نصب کنید و وبلاگتان را با یک قالب وردپرسی طراحی کنید.

گردآوری: نایس کدرز

دیدگاه ها

کامنتی برای این پست وجود نداره

چند مطلب دیگه

آخرین مطالب

افزودن دیدگاه


ارسال
بیخیال
shakhe 1 shakhe 2