shkhe
لینک شکسته چیست و تاثیر لینک شکسته بر سئوی سایت لینک شکسته چیست و تاثیر لینک شکسته بر سئوی سایت
adminPhoto

ادمین مطالب

نویسنده مطالب بلاگ

لینک شکسته چیست و تاثیر لینک شکسته بر سئوی سایت

۱۴۰۲/۰۶/۳۰

اشتراک گذاری مطلب

لینک شکسته چیست و تاثیر لینک شکسته بر سئوی سایت

borken link چیست؟

لینک شکسته، یک لینک در یک صفحه وب است که به یک صفحه وب متفاوت منتهی می شود که به دلایلی دیگر قابل دسترسی نیست. 

این ممکن است به این دلیل رخ دهد که صفحه ای که به آن لینک داده می شود دیگر وجود ندارد یا وب سایت با مشکلات سرور مواجه است. 

یک لینک شکسته ممکن است یک لینک داخلی باشد، به این معنی که به صفحه دیگری در همان وب سایت منتهی می شود، یا یک لینک خارجی، به این معنی که خوانندگان را به طور کامل به صفحه ای در یک وب سایت دیگر هدایت می کند.

زمانی که کاربر روی یکی از لینک های سایت شما کلیک می کند، این انتظار را دارد که محتوای خاصی را بعد از اینکه وارد آن صفحه شد، مشاهده کند. 

حال اگر با هیچ صفحه ای مواجه نشود، به احتمال خیلی زیاد سایت شما را ترک می کند. 

در واقع؛ لینک های شکسته نه تنها برای تجربه کاربر مضر هستند، بلکه گوگل هم آنها را دوست ندارد و برای شما امتیاز مناسبی در نظر نمی گیرد. 

همچنین وجود لینک های شکسته در سایت می تواند به صورت چشمگیری روی سئوی سایت شما تاثیر منفی ایجاد کند. 

بنابراین حتماً باید سایت خود را از وجود لینک های شکسته بررسی و در صورت مشاهده آنها را برطرف کنید.

لینک شکسته چیست و تاثیر لینک شکسته بر سئوی سایت

چه چیری باعث به وجود آمدن لینک شکسته در سایت می شود؟

چندین مشکل وجود دارد که می تواند منجر به شکستگی لینک ها شود که برخی از شایع ترین آنها عبارت هستند از:

اشتباهات تایپی: شایع ترین دلیل برای به وجود آمدن لینک شکسته در سایت، اشتباهات تایپی می باشد. همه افراد گاه به گاه در هنگام تایپ اشتباه می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که اشتباهات تایپی یکی از دلایل اصلی شکستگی لینک ها باشد.

صفحات حذف شده: اگر صفحه ای به صورت تصادفی یا عمدی حذف شده باشد، هر لینکی که به آن صفحه اشاره می کند شکسته می شود.

صفحات تغییر نام یافته: وب مسترهای بی تجربه ممکن است بدون اینکه متوجه عواقب احتمالی آن شوند، آدرس های هر صفحه را تغییر دهند. به عنوان مثال: وقتی یک نوشته برای وبلاگ تولید می کنید، یک آدرس برای آن نوشته تولید می شود. حال دیگر به هیچ عنوان شما نباید آن آدرس را تغییر دهید، زیرا باعث به وجود آمدن لینک شکسته در سایت شما می شود. همچنین در صورتی که نیاز است آدرس یک صفحه را تغییر دهید، حتماً میبایست از ریدایرکت استفاده کنید.

تغییر نام دامنه: در صورتی که دامنه خود را تغییر داده اید، ممکن است کاربران با انواع لینک های شکسته مواجه شوند.

تاثیر borken link بر سئوی سایت

حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که لینک های شکسته چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟ تعمیر لینک های شکسته از دیرباز به عنوان یک عمل مهم در بین متخصصان سئو در نظر گرفته شده است. 

اگرچه ممکن است چند لینک خراب این روزها منجر به افت شدید رتبه نشود، اما هنوز هم تا حدی بر سئو سایت تأثیر می گذارند و باید در اسرع وقت رفع شوند.

گوگل می ‌داند که لینک‌های شکسته یک اتفاق طبیعی برای هر سایتی محسوب می شوند و لزوماً آن را نشانه بی کیفیت بودن محتوا نمی داند. 

اما به هر حال بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که لینک شکسته نمیتواند آسیب خیلی زیادی به سئوی سایت وارد کند، اما بهتر است در صورت مشاهده آنها را برطرف نمائید.

نحوه رفع لینک های شکسته در سایت

1- رفع لینک های شکسته در سایت به دلیل وجود اشتباهات تایپی

یکی از دلایل رایج شکستن به وجود آمدن لینک های شکسته، وجود اشتباهات تایپی می باشد. در صورتی که صفحه 404 شما به دلیل غلط املایی رخ داده است، کافیست وارد صفحه ویرایشگر آن صفحه شوید و سپس آن رابرطرف نمائید.

2- تغییر مسیرها یا همان ریدایرکت

استفاده از ریدایرکت های 301 روشی است که گوگل برای رفع لینک های داخلی خراب توصیه می کند. در حالت ایده آل، شما به صفحه ای با محتوای مرتبط هدایت می شوید؛ مانند یک پست مرتبط یا یک صفحه دسته یا برچسب.  تغییر مسیر لینک های شکسته کمی زمان بر است اما می تواند به شما برای حل این مشکل کمک کند.

3- لینک شکسته را حذف کنید

این ساده ترین روش برای مقابله با لینک های شکسته است. در صورت مواجه شدن با یک صفحه خراب، می توانید آن را به صورت کامل حذف کنید. اگر آن صفحه برای شما اهمیت دارد، آن را به یک صفحه دیگر ریدایرکت و سپس حذف کنید.

گردآوری: نایس کدرز

دیدگاه ها

کامنتی برای این پست وجود نداره

چند مطلب دیگه

آخرین مطالب

افزودن دیدگاه


ارسال
بیخیال
shakhe 1 shakhe 2