shkhe
instagram یا اینستاگرام چیست ؟ بررسی امکانات اینستاگرام و معرفی خالق آن instagram یا اینستاگرام چیست ؟ بررسی امکانات اینستاگرام و معرفی خالق آن
adminPhoto

علی شفیعی

مدیرعامل

instagram یا اینستاگرام چیست ؟ بررسی امکانات اینستاگرام و معرفی خالق آن

اشتراک گذاری مطلب

instagram یا اینستاگرام چیست ؟ بررسی امکانات اینستاگرام و معرفی خالق آن

اینستاگرام در حال حاظر یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی بین مردم به حساب می اید که در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی توسط مایک کریگر و کوین سیستروم ایجاد و راه‌اندازی شد.

( Kevin Systrom) کوین سیستروم  در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ میلادی در نیویورک متولد شد.

او یکی از مهم ترین موسسان اینستاگرام به حساب می اید که در اصل یک کارافرین و مهندس نرم افزار است.

 مایک کریگر و کوین سیستروم  همدیگر  را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردندو در سال 2006 از این دانشگاه در رشته مدیریت علوم و مهندسی فارغ‌التحصیل شدند.

کوین به دنبال توسعه دادن یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس مبتنی بر مکان بود که وقتی متوجه شد به شخص دیگری برای ایجاد این اپلیکیشن نیاز دارد به سراغ مایک کریگر رفت.

 شاید به همین دلیل این جمله معروف را دارد که میگوید:

«من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم.»

بررسی امکانات اینستاگرام و معرفی خالق آن
instagram چیست

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی بر پایۀ ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پست‌کردن مطلب در آن، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید. 

اینستاگرام  این امکان را به کاربر می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، Twitter،تامبلر، امبا و اوکی رو منتشر کند.

 همچنین کاربر می‌تواند از فیلترهای دیجیتال پیش‌فرض داخل اینستاگرام برای عکس‌ها و ویدئوهایش استفاده کند.  

مراحل نصب اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

برای شروع باید نرم افزار مناسب با سیستم عامل خود را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب Instagram ، از طریق اکانت فیسبوک وارد شوید. در غیر اینصورت می توانید با استفاده از ایمیل ، نام کاربری و رمز عبور ، یک اکانت جدید برای خود ایجاد کنید. 

اگرچه اینستاگرام از طریق مرورگر اینترنت نیز در دسترس است ، اما این نرم افزار در گوشیهای هوشمند عملکرد بهتری دارد. اینستاگرام بدون فالو نمودن افراد دیگر جذابیتی ندارد .

 در ادامه شما باید دوستان خود را پیدا کنید و آنها را فالو کنید . همچنین میتوانید از ابزار جستجو که به شکل یک ذره بین میباشد به جستجوی صفحه های مورد علاقه خود بپردازید . 

در بالای لیست جستجو ، دسته بندی موضوعات مختلف قرار داده شده است که در آنجا به راحتی می توانید صفحه های مورد علاقه خود را بیابید. شما با تایپ نمودن در قسمت جستجو می توانید افراد را با نام کاربری شان پیدا کنید. در اینجا ممکن است با پیج هایی مواجه شوید که برای فالو نمودن آنها نیاز به تایید صاحب آن داشته باشید در واقع شما هم میتوانید صفحه خود را به حالت خصوصی درآورید که فقط اعضای مورد تایید خودتان بتوانند پستهای شما را ببینند.

 در این حالت هر شخصی که بخواهد شما را فالو کند باید درخواستی را برای شما ارسال کند و بعد از تایید به فالوورهای Follower شما اضافه شود.

اینستاگرام در ایران در چه وضعیتی است؟

اینستاگرام کمی با تاخیر وارد ایران شد. کم بودن دستگاه‌های آیفون در ایران علت اصلی این تاخیر عنوان شده است.

اما رفته‌رفته با زیاد شدن آیفون‌ها و همچنین انتشار این برنامه در سیستم‌عامل اندروید، این برنامه در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرد.

البته هنوز آمار دقیقی از تعداد ایرانیان عضو این شبکه وجود ندارد.

بدون شک فیلتر نبودن این شبکه و دسترسی آسان و بی‌دردسر آن در ایران را می‌توان مهم‌ترین دلایل استقبال ایرانی‌ها از این شبکه اجتماعی دانست، اما باید یادآوری کرد که طرح فیلترینگ هوشمند روی آن اجرا می شود با این حال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و… استقبال مردمی از اینستاگرام را دوچندان کرد.

البته می‌توان نقص اینترنت‌های ارائه‌شده روی تلفن‌های همراه را هم به عنوان دلیلی برای کمتر بودن میزان مشارکت ایرانی‌ها نسبت به کشورهای توسعه‌یافته دیگر در این شبکه ‌اجتماعی عنوان کرد.

گردآوری: نایس کدرز

دیدگاه ها

کامنتی برای این پست وجود نداره

چند مطلب دیگه

آخرین مطالب

افزودن دیدگاه


ارسال
بیخیال
shakhe 1 shakhe 2